Kunstformidling i sosiale medier

15.05.2023

Vi går gjennom ulike muligheter og gode tips ved formidling av kunst på Instagram, Facebook og LinkedIn. Det blir også litt om hvilke muligheter som ligger i sosiale medier med tanke på annonsering.

WORKSHOP 2023

KUNSTFORMIDLING I SOSIALE MEDIER

ANTALL: Maks 12 deltakere
FORHÅNDSKUNNSKAPER: Ingen
BETINGELSER: Deltakerne må benytte egen PC
KOSTNAD: Gratis for medlemmer
PÅMELDINGSFRIST: Løpende

Tidspunkt: Høsten 2023
Sted: kommer

Om workshopen

Læringsutbytte:
Etter kurset skal deltakerne være i stand til lage poster og formidle kunst på en god måte i sosiale medier. Deltakerne vil også få informasjon om hvilke muligheter som ligger i betalt og målrettet annonsering.

Gjennomføring av workshopen:

• Hvordan se bra ut og få synlighet på Instagram og på Facebook
  • Forklaring på reels, story og ulike innlegg samt bruken av formatene
  • Hvordan LinkedIn kan hjelpe deg som kunstner til å bli synlig
  • Kobling mellom kontoer og forskjell på sider og private profiler
  • Betalt annonsering og muligheter her

Under kurset kan alle som enda ikke har en Facebook-side, Instagram-konto eller Linked-In-side få hjelp til å opprette dette. Ta med mobil og egen datamaskin. Dersom du ikke har datamaskin, kan du ta med kun mobiltelefon. Ved bruk av kun mobiltelefon vil det være en del begrensninger og mange funksjoner vil ikke fungere optimalt i den litt mer avanserte bruken av mediene

We shape our tools, and thereafter our tools shape us.

Marshall McLuhan

Om kursholder:
Marika Lejon er utdannet medieviter (mastergrad fra Universitetet i Oslo) og webmaster (webproduksjon fra NTNU). Hun jobber i dag som senior digital markedsrådgiver og har over 15 års erfaring fra mange ulike bransjer. Hennes spesialfelt er innen merkevarebygging, annonsering og kommersiell innholdsmarkedsføring. Marika er ny styreleder i Ski Kunstforening og har bakgrunn som artist og låtskriver.

Søknadsskjema