Secret Impressionists

14.10.2020

Oktober 2020: Secret Impressionists er dokumentaren om en av verdens best besøkte utstillinger. Utstillingen består av mer enn 50 verk fra Manet, Caillebotte, Renoir, Monet, Cézanne, Signac, Sisley og Berthe Morisot som aldri før har vært utstilt.

CLAIRE DURAND-RUAL OG MARIANNE MATHIEU

Dokumentaren forteller historien om kunstrevolusjonen som oppstod under den impresjonistiske bevegelsen. Historien fortelles gjennom 50 malerier – skjulte skatter som ikke har vært tilgjengelige for publikum før utstillingen i Palazzo Bonaparte i Roma. Hvordan så impresjonistene på verden? Hvordan responderte publikum på kunsten deres? Hvordan gikk de fra å bli avvist av kritikere og publikum til å noen få år senere være noen av de mest ettertraktede kunstverkene i verden?

Forestillingens kuratorer er Claire Durand-Rual og Marianne Mathieu og de forteller publikum om en kompleks reise i kunstens verden for å velge ut maleriene med hjelp, innspill og analyser fra eksperter, historikere, kunstnere og andre personer som er knyttet til en verden av visuelle uttrykk og kultur. Maleriene i utstillingene forteller en historie om malernes reise og hvordan en hel retning innen malerkunsten ble til.

Onsdag 14.oktober 2020

19.00 - 20.00 (Åpen Kinobar)
20.00 - 22.00 (Filmvisning)

KUNST PÅ KINO

Kunst på kino er et visningskonsept i samarbeid med Ås kunstforening. Visningen vil ha åpen kinobar, derfor er det 18 års aldersgrense for å delta på arrangementet.