Velkommen til grafikkens verden

Grafikkutstilling med syvkunstnere

GRAFIKKEN VERDEN
VISNINGSSTED: Ås kulturhus
UNDER VERNISSASJEN: Iselin Hermo (Sang), Birk Lilleheier (Flygel), Tom Eidsvold Larsen (Foredrag om grafikk)

KUNSTNERE: :
Yvonne Jeanette Karlsen (Koldnål, litografi)
Tom Erik Andersen (Litografi)
Tom Eidsvold Larsen (Tresnitt, litografi, fotolitografi)
Jarle Rosseland (Linoleumstrykk)
Reidar Finsrud (Monotypi, serigrafi)
Rita Børtveit (Radering, monotypi)
Lars Øyvind Hopland (Litografi)

Lørdag 21. og søndag 22. mai
Åpning: Lørdag 21. mai

Om utstillingen

Ås kunstforening inviterer til åpning av grafikkutstilling. I tillegg til verker fra syv kunstnere, blir det foredrag og en liten utstilling om ulike grafiske trykkteknikker. Utstillingen åpner lørdag 21. mai kl. 12.00 i Ås kulturhus.

Grafikkens verden

Dette er en salgsutstilling med ulike grafiske arbeider, slik som koldnål, litografi, tresnitt, fotolitografi, linoleumstrykk, monotypi og serigrafi. Medlemmer av foreningen får rabatt på sine kunstkjøp. Utstillerne er enten profesjonelle eller svært erfarne.

Under åpningen skal Tom Eidsvold Larsen holde et foredrag om de ulike grafiske trykkteknikkene. Flere av kunstnerne vil være tilstede på åpningsdagen. I tillegg spiller elever fra Kulturskolen i Ås under åpningen på lørdag.

Yvonne Jeanette Karlsen «Cambré». Grafisk design Knut Werner Lindeberg Alsén.

Bli med på kunstsamtaler med Britt Knoff og Kirsten Wiik

I forbindelse med utstillingen til Britt Knoff og Kirsten Wiik skal vi bli litt bedre kjent med de begge og deres refleksjoner om arbeid med kunst. Det gjør vi med en samtale med de begge. Under samtalen lørdag 13. mai kl 12.00 skal begge ta oss med inn i deres kunstnerisk univers, og fortelle oss hvordan de skaper sin kunst.

FRA UTSTILLINGEN

Lars hopland
Rita Børtveit

Lars hopland