Dokumentarfilmen om Frida Kahlo

04.11.2020

November 2020: Vi minner om Kunst på kino i dag kl 20.00: I dag vises dokumentaren om Frida Kahlo der vi kan dykke ned i livet og verkene til ikonet Frida Kahlo!

Vi tror kanskje at vi allerede kjenner Frida Kahlo – blomsterkroner, definerte øyenbryn og nasjonale klær er noe vi alle forbinder med henne, men hva ligger under overflaten hos den utrolige lidenskapelige kvinnen?

Visningen har derfor 18-årsgrense. Filmen er tekstet på engelsk når det snakkes andre språk enn engelsk. Det blir innledning til filmen!

Billettpris: 150 kroner. Filmen vises kun denne kvelden.

Om filmen:
På Frida Kahlos fødselsdag er det premiere på dokumentaren som tar oss med på en reise gjennom livet til et av de første og mest urbredte kvinnelige ikonene. Kahlo brukte lerretet som et speil og portretterte seg selv gjennom et turbulent og tidvis tragisk liv. Gjennom intervjuer og Kahlos egne ord blir vi bedre kjent med kunstneren og oppdager at hennes liv bestod av mye mer enn bare tragedier.

Dokumentaren tar oss med på store utstillinger og byr på samtaler med anerkjente Kahlo-eksperter.

Onsdag 4. november 2020

19.00 - 20.00 (Åpen Kinobar)
20.00 - 22.00 (Filmvisning)

KUNST PÅ KINO

Kunst på kino er et visningskonsept i samarbeid med Ås kunstforening. Visningen vil ha åpen kinobar, derfor er det 18 års aldersgrense for å delta på arrangementet.